Görsel Prog. C# | Girilen sayıları yazı şeklinde yazdıran program

Merhaba arkadaşlar, yeni bir konu ile tekrar buradayız. Bugün Switch case sayesinde görsel programlama da kullanıcıya görsel bir arayüz sağlayıp sayı girmesini isteyeceğiz ve girilen sayıların ''yazı'' şeklide ekrana yazdırılmasını sağlayacağız.Girilen sayının ise milyon'a kadar olması da sorun olmayacak çünkü programımız milyon'a kadar sayıları okuyup ekrana '' yazı '' şeklide yazdırabiliyor.

Dilerseniz hemen kod ve anlatım kısmına geçelim. Aşağıda resimde gördüğünüz gibi, label1,textBox1 ve butonumuz mevcut sizde arayüzü hazırlarken onların sırasına ve sayısına dikkat edin aksi takdirde hata ile karşılabilirsiniz.
girilen-sayilari-yazi-ile-yazan-program

Bu anlattığım kodda label1 ise sizde label2 olarak geçiyorsa,kod kısmından label1 olan yerleri label2 yaparsanız kodlar hatasız çalışacaktır.

(NOT: Anlatımlar kırmızı ile yazılmıştır

Kodlar ve Anlatım

        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
         int sayi, birler, onlar, yuzler, binler, onbinler, yuzbinler;
 /* int türünde değişkenler tanımlandı */
            String bir, on, yuz, bin, onbin, yuzbin;
  /* String türünde değişkenler tanımlandı */
            sayi = int.Parse(textBox1.Text); 
/* sayi değişkeninin textBox1 kutucuğunda integer türünde bir değişken gireceğine eşitlendi  */
         
    birler = sayi % 10;
 /* birler değişkeninin  girilen sayi değişkeninin MOD'unu alınması istendi  */
            sayi = sayi - birler; 
/* girilen sayinin eşitliği sağlandı */
            sayi=sayi/10; 
/* girilen sayinin 10 ile bölümünden kalanı verildi.Böylelikle birler kısmı tamamlandı */

            onlar = sayi % 10;
/* onlar değişkeninin  girilen sayi değişkeninin MOD'unu alınması istendi  */
            sayi = sayi - onlar; 
/* girilen sayinin eşitliği sağlandı */
            sayi = sayi / 10;
/* girilen sayinin 10 ile bölümünden kalanı verildi.Böylelikle onlar kısmı tamamlandı */
            yuzler = sayi % 10;
 /* yuzler değişkeninin  girilen sayi değişkeninin MOD'unu alınması istendi  */
            sayi = sayi - yuzler;
 /* girilen sayinin eşitliği sağlandı */
            sayi = sayi / 10; 
/* girilen sayinin 10 ile bölümünden kalanı verildi.Böylelikle yuzler kısmı tamamlandı */
           binler = sayi % 10;
/* binler değişkeninin  girilen sayi değişkeninin MOD'unu alınması istendi  */
            sayi = sayi - binler;
 /* girilen sayinin eşitliği sağlandı *
            sayi = sayi / 10;
/* girilen sayinin 10 ile bölümünden kalanı verildi.Böylelikle binler kısmı tamamlandı */

            onbinler = sayi % 10;
/* onbinler değişkeninin  girilen sayi değişkeninin MOD'unu alınması istendi  */
            sayi = sayi - onbinler; 
/* girilen sayinin eşitliği sağlandı *
            sayi = sayi / 10;
 /* girilen sayinin 10 ile bölümünden kalanı verildi.Böylelikle onbinler kısmı tamamlandı */

            yuzbinler = sayi % 10; 
/* yuzbinler değişkeninin  girilen sayi değişkeninin MOD'unu alınması istendi  */
            sayi = sayi - yuzbinler;
/* girilen sayinin eşitliği sağlandı *
            sayi = sayi / 10;
 /* girilen sayinin 10 ile bölümünden kalanı verildi.Böylelikle yuzbinler kısmı tamamlandı */
                   

            switch(birler)  /* birler kısmı tanımlanıyor. */
            {
                case 1:bir="bir"; break; 
/* Eğer klavyeden 1 girilirse; ekrana bir yazıp döngüden çıkmasını sağladık */
                case 2: bir = "iki"; break;
 /* Eğer klavyeden 2 girilirse; ekrana iki yazıp döngüden çıkmasını sağladık */
                case 3: bir = "üç"; break;  /* Vs.... */
                case 4: bir = "dört"; break;
                case 5: bir = "beş"; break;
                case 6: bir = "altı"; break;
                case 7: bir = "yedi"; break;
                case 8: bir = "sekiz"; break;
                case 9: bir = "dokuz"; break;
                default: bir = " "; break;
            }
            switch (onlar) /* onlar kısmı tanımlanıyor. */
            {
                case 1: on = "on"; break;
/* Eğer klavyeden 10 girilirse; ekrana on yazıp döngüden çıkmasını sağladık */
                case 2: on = "yirmi"; break; 
/* Eğer klavyeden 10 girilirse; ekrana yirmi yazıp döngüden çıkmasını sağladık */
                case 3: on = "otuz"; break; /* Vs.... */
                case 4: on = "kırk"; break;
                case 5: on = "elli"; break;
                case 6: on = "altmış"; break;
                case 7: on = "yetmiş"; break;
                case 8: on = "seksen"; break;
                case 9: on = "doksan"; break;
                default: on = " "; break;
            }
            switch (yuzler) /* yuzler kısmı tanımlanıyor. */
           
                case 1: yuz = "yüz"; break;
 /* Eğer klavyeden 100 girilirse; ekrana yüz yazıp döngüden çıkmasını sağladık */
                case 2: yuz = "iki yüz"; break;
 /* Eğer klavyeden 200 girilirse; ekrana iki yüz yazıp döngüden çıkmasını sağladık */
                case 3: yuz = "üç yüz"; break; 
/* Vs....  Diğerleri de aynı şekildedir.*/
                case 4: yuz = "dört yüz"; break;
                case 5: yuz = "beş yüz"; break;
                case 6: yuz = "altı yüz"; break;
                case 7: yuz = "yedi yüz"; break;
                case 8: yuz = "sekiz yüz"; break;
                case 9: yuz = "dokuz yüz"; break;
                default: yuz = " "; break;
            }
           switch (binler)
            {
                case 1: bin = "bin"; break;
                case 2: bin = "iki bin"; break;
                case 3: bin = "üç bin"; break;
                case 4: bin = "dört bin"; break;
                case 5: bin = "beş bin"; break;
                case 6: bin = "altı bin"; break;
                case 7: bin = "yedi bin"; break;
                case 8: bin = "sekiz bin"; break;
                case 9: bin = "dokuz bin"; break;
                default: bin = " "; break;
            }
            switch (onbinler)
            {
                case 1: onbin = "on"; break;
                case 2: onbin = "yirmi "; break;
                case 3: onbin = "otuz "; break;
                case 4: onbin = "kırk "; break;
                case 5: onbin = "elli "; break;
                case 6: onbin = "altmış "; break;
                case 7: onbin = "yetmiş "; break;
                case 8: onbin = "seksen "; break;
                case 9: onbin = "doksan "; break;
                default: onbin = " "; break;
            }
            switch (yuzbinler)
            {
                case 1: yuzbin = "yüz"; break;
                case 2: yuzbin = "iki yüz "; break;
                case 3: yuzbin = "üç yüz"; break;
                case 4: yuzbin = "dört yüz "; break;
                case 5: yuzbin = "beş yüz "; break;
                case 6: yuzbin = "altı yüz "; break;
                case 7: yuzbin = "yedi yüz "; break;
                case 8: yuzbin = "sekiz yüz "; break;
                case 9: yuzbin = "dokuz yüz "; break;
                default: yuzbin = " "; break;
            }

            label1.Text = yuzbin + " " + onbin + " " + bin + " " + yuz + " " + on + " " + bir;

/*  label1 kısmına sırasıyla yuzbin,onbin,bin,yuz,on,bir  değerleri listelendi.
Girilen değer 999999 girilirse ekrana dokuz yüz doksan dokuz bin dokuz yüz doksan dokuz yazılacaktır.*/

        }
    }
}

Uygulamamız bitmiştir. Eğer ki uğraşmak istemiyorsanız, aşağıda yer alan indir butonundan uygulamayı ve kodlarını hazır olarak indirebilirsiniz.



İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ.



Paylaş:

0 yorum: